Benzinli Motor Yenileme Nasıl Yapılır – Rektifiye’de Hangi Parçalar Değişir
Dünya’da hareketli parçaların tümünde olduğu gibi motorlarında bir ömrü vardır. Kullanım sürelerinin sonuna geldiği zaman çeşitli belirtiler veren motorlar rektifiye yani yenilenmek zorundadır. Peki ya motor yenileme nasıl yapılır? Rektifiye yapılırken hangi parçalar değişir?
Rektifiye, yani motor yenileme ve motor revizyonu adı verilen işlemdir. Aracınızın motoru ister dizel olsun ister benzinli mutlaka bir kullanım ömrü vardır. Dizel motorlar daha erken biterken, benzinli motorlar daha uzun ömürlüdür. Bunda çalışma şekilleri ve kullanım şartları çok büyük önem taşımaktadır. Benzinli motorlar uzun ömürlülüğünün yanı sıra yenileme ücreti dizellere göre çok daha ucuzdur. Çünkü daha düşük sıkıştırma ile çalışırlar. Benzinli motorlarda tolere edilebilecek basınç kaybı daha yüksektir.
Benzinli Motorun Bittiği Nasıl Anlaşılır
Aracınızda motoru durduk yere veya belirli bir süre geçtikten sonra değil, arıza belirtileri vermeye başladığı zaman yenileme işlemini yapabilirsiniz. Benzinli motor artık bitmeye başladı zaman şu belirtileri verir.
- Son zamanlarda yak yakmanın çok fazla artması
- Egzozdan mavi duman çıkması
- Motorun vuruntulu çalışması
- Yağ lambasının yanması
- Motor çekişinin düşmesi
- Yakıt tüketiminin artması
- Motorun sesli çalışmaya başlaması
Bunların bir veya bir kaçı aracınızda varsa motor yaptırmanız gerekebilir. Ancak her motor aynı şekilde tamir edilmez. Bazı yatakların aşınmasından dolayı motor isterken bazıları segman kaçırmasından dolayı rektifiye yapılır. Ancak komple motor yaptırmak genelde aynı işlemdir.
Motor Rektifiye Yaparken Hangi Parçalar Değişir
Motor revizyonu sırasında motorun içini görmeden bir şey demek mümkün değildir. Çünkü zarar görmeyen parçalar yeniden kullanılabilir. Motorun içerisinde değişebilecek parçalar ise şunlardır.
- Eksantrik mili
- Subaplar ve subap lastikeri
- Piston başları ve segmanlar
- Piston kolları (biyel kolu)
- Krank mili
- Motor iç gömlek
- Krank yatağı
- Silindir bloğu
- Yağ ve demirdaim pompası
- Contalar ve keçeler
- Rulmanlar
- Eksantrik ve krank dişlileri
- Tüm kayışlar (Triger ve V Kayışı)
Motor içerisinde değişen parçalardandır. Bir motorun yapılması için işçilik yaklaşık 10 gün kadar sürmektedir. Kurtarılabilen pek çok parça tornacıda taşlamaya gider ve yenilenir. Tüm bu işlemlerin ardından aracınızın motoru yenilenmiş olacaktır. Bir motorun yenilenmesi durumunda ortalama 200-250 bin kilometre kadar ömrü vardır.